Algemene voorwaarden

3.1 Offertes zijn geheel vrijblijvend en binden DBT op geen enkele wijze.
3.2 Een offerte is geldig gedurende 20 dagen na dagtekening daarvan, waarna deze vervalt. 

3.3 De offerte bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de te leveren goederen en/of de te verrichten werkzaamheden op basis van de in het eerste lid door de opdrachtgeven aan DBT verstrekte informatie. Deze omschrijving moet voldoende gedetailleerd zijn om een goede beoordeling van de offerte door de opdrachtgever mogelijk te maken.

4.1 DBT heeft het recht een opdracht zonder opgave van redenen te weigeren.
4.2 Door ondertekening/bevestiging van de offerte stemt de opdrachtgever met de inhoud hiervan in.
4.3 De inhoud van de opdracht en de omvang van de verplichtingen worden uitsluitend bepaald door de offerte en wat in deze voorwaarden is bepaald.
4.4 Eventuele aanvullende afspraken, toezeggingen of mededelingen gemaakt of gedaan door medewerkers van DBT, of namens DBT gemaakt of gedaan door andere personen die als vertegenwoordiger optreden, binden DBT slechts indien deze afspraken, toezeggingen of mededelingen door haar tot vertegenwoordiging bevoegde bestuurders, of door dezen hiertoe gemachtigde personen, schriftelijk zijn bevestigd. Voor het geval partijen op de locatie waar de werkzaamheden worden uitgevoerd aanvullende afspraken maken, geeft DBT daarvan mondeling de prijs op die de opdrachtgever naast het overeengekomen offertebedrag is verschuldigd.

5.1 De opdrachtgever stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is zo spoedig mogelijk na het geven van de opdracht beschikbaar aan DBT.
5.2 De opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. 

5.3 De opdrachtgever vrijwaart DBT voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in het eerste lid van dit artikel gestelde.
5.4 Stelt de opdrachtgever niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de opdrachtgever. 

5.5 De opdrachtgever dient de omstandigheden zo gunstig mogelijk te maken voor DBT voor en tijdens uitvoering van de werkzaamheden. Dit houdt onder meer het volgende in. De opdrachtgever dient het werkgebied binnen een straal van 10 meter vrij te maken en vrij te houden van obstakels. Daarbij valt te denken aan tuinmeubilair, potten, fietsen, auto’s en overige losse materialen. Tevens dient de opdrachtgever kabels en leidingen binnen het werkgebied van DBT kenbaar te maken en te verwijderen of bloot te leggen.

6.1 In het geval van onvoorziene omstandigheden heeft DBT de mogelijkheid haar werkzaamheden te onderbreken, te verplaatsen of te annuleren. Van onvoorziene omstandigheden is onder meer sprake in geval van ziekte van (één van) de medewerkers van DBT, extreme weersomstandigheden en omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen die voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk zijn. DBT maakt een wijziging zoals bedoeld in dit lid zo spoedig mogelijk kenbaar. Partijen zullen, indien mogelijk, een nieuwe datum overeenkomen. 

6.2 DBT behoudt zich het recht voor zich door een derde te laten vervangen.
6.3 DBT behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de opdracht. Deze wijzigingen zullen schriftelijk, en zo spoedig mogelijk, aan de opdrachtgever worden meegedeeld.
6.4 DBT behoudt zich het recht voor om de opdracht te annuleren dan wel voor aanvang van de werkzaamheden de prijs op de offerte aan te passen als bij aankomst blijkt dat de opdrachtgever niet aan zijn verplichtingen die voortvloeien uit artikel 5.5 heeft voldaan.
6.5 Annulering door de opdrachtgever is enkel schriftelijk mogelijk en voor de opdrachtgever gelden in dat geval de volgende betalingsverplichtingen:
a. bij annulering na acceptatie van de offerte zonder dat tussen partijen een opdrachtdatum is overeengekomen: 10% van het offertebedrag;
b. bij annulering na acceptatie van de offerte tot 48 uur voor aanvang van de tussen partijen overeengekomen opdrachtdatum: 25% van het offertebedrag;
c. bij annulering binnen 48 uur voor aanvang van de tussen partijen overeengekomen opdrachtdatum: 50% van het offertebedrag.
6.6 Tot uiterlijk drie weken voor aanvang van de dag waarop de opdracht door DBT zal worden uitgevoerd, kan de opdrachtgever de opdrachtdatum in overleg met DBT kosteloos wijzigen. Binnen drie weken voor aanvang van de opdrachtdatum is wijziging van deze datum op verzoek van de opdrachtgever enkel mogelijk tegen betaling van de (naast het reeds overeengekomen offertebedrag) volgende bijkomende kosten:
a. bij wijziging van de opdrachtdatum binnen drie weken voor aanvang van deze datum: 10% van het offertebedrag;
b. bij wijziging van de opdrachtdatum binnen 48 uur voor aanvang van deze datum: 25% van het offertebedrag;

9.1 Op de offerte staat de totaalprijs van de gekozen dienst(en) inclusief (eventueel verschuldigde) btw vermeld. Eventuele overige bijkomende kosten, zoals reiskosten, zitten bij deze prijs inbegrepen, tenzij anders vermeld.
9.2 Met acceptatie van de offerte ontstaat de verplichting tot betaling. DBT komt het recht toe een aanbetaling te verzoeken. Mits anders door partijen overeengekomen, wordt het overige bedrag na uitvoering van de werkzaamheden voldaan. 

9.3 Indien nodig ontvangt de opdrachtgever een extra factuur voor nog niet eerder gefactureerde kosten voor meerwerk ontstaan door gewijzigde wensen of omstandigheden. Meerwerk zal tijdig door DBT aan de opdrachtgever worden gecommuniceerd. Op dat moment zal DBT de kosten die het meerwerk met zich brengt aan de opdrachtgever meedelen. 

9.4 Alle betalingen dienen te geschieden na aflevering van de goederen, dan wel, in gevallen van oplevering, na oplevering, dan wel bij overeenkomsten strekkende tot het verrichten van enkele diensten, na volbrenging van de dienstverrichting, tenzij partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is.
9.5 Indien de opdrachtgever niet binnen de gestelde termijn betaalt, is hij, zonder dat hiertoe een ingebrekestelling vereist is, in verzuim. Alle met de incasso van gefactureerde bedragen gemoeide kosten (met inbegrip van de buitengerechtelijke incassokosten) komen voor rekening van de opdrachtgever. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen minimaal 15% van de hoofdsom, exclusief omzetbelasting.

10.1 De opdrachtgever kan op een gebrek in de prestatie geen beroep meer doen indien niet binnen 14 kalenderdagen nadat hij het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had moeten ontdekken bij DBT daarover schriftelijk heeft geklaagd. 

10.2 Alle klachten over facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum schriftelijk te zijn ingediend.

11.1 Wanneer de (aspirant)opdrachtgever een offerte opvraagt, verwerkt DBT de gegevens van de (aspirant)opdrachtgever om contact op te kunnen nemen over de (eventueel) uit te voeren opdracht en het nadien versturen van de factuur.

12.1 De nietigheid of vernietigbaarheid van enige bepaling van deze voorwaarden, laat de geldigheid van de overige bepalingen onverlet.
12.2 Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
12.3 Geschillen met betrekking tot een overeenkomst van opdracht waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, zullen aan de bevoegde rechter in Nederland worden voorgelegd.